jak schudnąć z brzucha

Co jeść, żeby schudnąć z brzucha?

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet oraz mężczyzn. Aby jednak schudnąć z brzucha, potrzebne są nie tylko odpowiednio dobrane ćwiczenia 2-3 razy w tygodniu, ale również prawidłowo zbilansowana dieta. Podpowiadamy, jak szybko schudnąć z brzucha oraz jakich produktów unikać, by uwolnić się od wzdęć.

Z tego artykułu dowiesz się

Jak schudnąć z brzucha?

Spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha to zadanie, które spędza sen z powiek wielu osób. Jak się jednak okazuje, dieta na brzuch wcale nie musi oznaczać godzin spędzonych w kuchni. Aby do lata pozbyć się niechcianej oponki, należy ją połączyć z częstymi ćwiczeniami, wykonywanymi minimum 2-3 razy w tygodniu. Dzięki temu twój brzuch nie tylko będzie prezentował się szczupło, ale również atrakcyjnie ze względu na wypracowaną rzeźbę.

Co jeść, żeby schudnąć z brzucha – podstawowe zasady

Aby mieć płaski brzuch, należy postawić na produkty lekkostrawne, które same w sobie są nie tylko niskokaloryczne, ale również nie powodują wzdęć. W diecie nie może zabraknąć podstawowych składników odżywczych jak węglowodany, białko i odpowiednie ilości tłuszczu.

W przypadku węglowodanów należy postawić przede wszystkim na świeże owoce i warzywa oraz prawie całą paletę produktów pełnoziarnistych. Ryż, makaron razowy, pieczywo razowe, czy otręby to świetny sposób na przemycenie do diety nie tylko podstawowego źródła energii, ale również błonnika pokarmowego. Składnik ten ułatwia odchudzanie i gwarantuje uczucie sytości pomiędzy posiłkami. Jeśli twoim marzeniem jest płaski brzuch, sprawdź reakcje swoje organizmu na kasze. Może się bowiem zdarzyć, że niektóre jej rodzaje (zwłaszcza gruboziarniste) będą powodowały u ciebie wzdęcia.

Założenia diety powinny też uwzględniać produkty mleczne, zwłaszcza chudy nabiał, taki jak twaróg, kefir, maślanka, jogurt naturalny, czy serki wiejskie. Innym polecanym źródłem białka jest chude mięso (najlepiej drób) oraz ryby morskie. Nie należy też zapominać o tłuszczu, wybierając roślinne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Płaski brzuch – postaw na dietę bogatą w warzywa i owoce

Dieta na płaski brzuch nie powinna się różnić od tradycyjnego, zdrowo zbilansowanego jadłospisu pod względem spożycia warzyw i owoców. Te natomiast powinny stanowić dodatek do każdego posiłku. Zalecana przez specjalistów Instytutu Żywności i Żywienia ilość warzyw i owoców to minimum 400 g na dzień w proporcjach 3/4 warzywa i 1/4 owoce. Te ostatnie są źródłem cukru prostego – fruktozy, dlatego powinny być nieco ograniczone w diecie osoby, która chce schudnąć z brzucha. Owoce i warzywa są doskonałym źródłem witamin, ale również błonnika pokarmowego, który gwarantuje uczucie sytości i zapobiega podjadaniu pomiędzy posiłkami.

Redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha daje możliwość korzystania z wielu sezonowych warzyw i owoców. Dozwolone są wszystkie, zwłaszcza te niskokaloryczne, ale z pewnymi wyjątkami. Aby mieć płaski brzuch, należy wystrzegać się produktów wzdymających, takich jak cebula, kapusta, karczochy, brokuł, kalafior, szpinak, fasola, brukselka, czy pieczarki. Z dużą dozą dystansu należy też podejść do wysokokalorycznych owoców, wśród których znajdują się banany, czereśnie oraz winogrona.

Dieta na płaski brzuch – co z węglowodanami?

Węglowodany stanowią ważny element każdej zdrowej diety i stanowią główne źródło energii dla organizmu. Płaski brzuch wymaga jednak wyboru jedynie produktów z pełnego przemiału. Aby osiągnąć oczekiwane efekty odchudzania, najlepiej więc zrezygnować z białego pieczywa, makaronu, czy ryżu. Warto jednak pamiętać, że odchudzanie polega na wypracowaniu deficytu kalorycznego. W praktyce oznacza to, że ilość przyjętych wraz z pożywieniem kalorii nie może być większa niż ich spalanie związane z prawidłowym funkcjonowaniem organizmu i aktywnością fizyczną. Problemem nie będzie więc samo biało pieczywo, czy makaron, ale wysokokaloryczne dodatki, jak tłuste sosy, okrasy, wędliny, pasty kanapkowe, czy sery. Podczas odchudzania wystarczy więc wybierać świadomie, co pozwoli pozbyć się nieestetycznej oponki z brzucha.

zasady odżywiania na płaski brzuch

Aby dieta na płaski brzuch była skuteczna, warto sięgać po pełnoziarniste pieczywo i chleb typu graham, naturalne płatki zbożowe, ryż brązowy oraz razowy makaron. Jako dodatek do owsianek, koktajli, czy sałatek świetnie natomiast sprawdzą się otręby. Już jedna łyżka zawiera wiele cennych składników mineralnych i witamin, ale przede wszystkim błonnika pokarmowego, który usprawnia pracę jelit.

Jak szybko schudnąć z brzucha?

Spalanie tłuszczu z brzucha możesz też dodatkowo przyspieszyć poprzez codzienne nawyki. Ich świetnym przykładem jest wypijanie szklanki wody z sokiem z cytryny i z imbirem na czczo. Dzięki temu pobudzisz swój metabolizm do intensywnej pracy w ciągu dnia. W każdej chwili możesz też sięgnąć po przyprawy, które naturalnie przyspieszają trawienie. Mowa tu zwłaszcza o ziołach, imbirze, papryce chili, pieprzu oraz cynamonie.

Jeśli planujesz trening, możesz też pomyśleć o suplementacji. W osiągnięciu szczupłego brzucha bardzo pomocna jest L-karnityna. Jako składnik naturalny występuje ona w drożdżach, nabiale, czy mięsie. Jej zadaniem na diecie jest usprawnianie metabolizmu kwasów tłuszczowych, dzięki czemu tłuszcze spalane są szybciej. Zgodnie z zaleceniami L-karnityna powinna być przyjmowana na około 30 minut przed treningiem w ilości zalecanej na opakowaniu.

Dieta na płaski brzuch – nie zapominaj o nawadnianiu organizmu

Skoro znasz już odpowiedź na pytanie, co jeść, aby schudnąć z brzucha, pora przyjrzeć się również nawadnianiu organizmu. Ciało człowieka w przeważającej części składa się z wody, która stanowi środowisko reakcji dla wielu procesów biochemicznych i działania niektórych enzymów, czy hormonów. W efekcie woda przyczynia się nie tylko do spalania tkanki tłuszczowej, ale również do prawidłowego trawienia i przyspieszania metabolizmu.

Podczas odchudzania należy wypijać minimum 1,5 – 2 litry wody na dzień. Istnieje kilka sposobów, aby osiągnąć ten cel. Przede wszystkim w zasięgu wzroku zawsze warto mieć butelkę lub dzbanek z wodą. Do szklanki można też wrzucić wybrane owoce, jak np. pomarańcza, arbuz, czy borówki, dzięki czemu napój będzie smaczniejszy. Dla orzeźwienia możesz też dodać listki mięty i kostki lodu.

Płyny możesz spożywać także w formie herbatek ziołowych i owocowych, a także herbaty zielonej i czerwonej, która pozytywnie wpływa na metabolizm. Woda naturalnie występuje też w wielu daniach, zwłaszcza zupach oraz świeżych owocach i warzywach.

płaski brzuch

Częstym błędem osób, które marzą o płaskim brzuchu, jest ścisłe przestrzeganie diety z pominięciem płynów. Tymczasem słodkie napoje gazowane, soki, czy nektary są kaloryczne i utrudniają osiągnięcie wymarzonych efektów. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku alkoholu. Z jednej strony ma on dużo kalorii, z drugiej natomiast zaostrza apetyt na niezdrowe przekąski i dania typu fast food. W efekcie możesz zjeść więcej, niż oczekiwałeś, co długofalowo może zrujnować każdą dietę. Jedynym dopuszczalnym alkoholem w niewielkiej ilości jest kieliszek czerwonego, wytrawnego wina. Wykazuje ono pozytywny wpływ na układ krążenia, jednak alkohol na stole nie powinien pojawiać się zbyt często.

Co jeszcze możesz zrobić, aby mieć płaski brzuch?

Jeśli starasz się jeść zdrowo i uważasz na kaloryczność swoich posiłków, jednak efekty diety nie są dla ciebie w pełni satysfakcjonujące, najwyższa pora wdrożyć też odpowiedni trening. Ćwiczenia na mięśnie brzucha to doskonałe uzupełnienie diety, które dodatkowo pozwala wyrzeźbić tę partię ciała. Ćwiczeń na brzuch nie należy się bać, ponieważ z każdym kolejnym dniem mięśnie brzucha będą silniejsze, a ich wykonywanie znacznie łatwiejsze. Aby uzyskać oczekiwane rezultaty, należy ćwiczyć minimum 2-3 razy w tygodniu.

Podsumowanie

Płaski brzuch to niewątpliwie atrybut zgrabnej i wysportowanej sylwetki, jednak aby osiągnąć swój cel, potrzebny jest czas. Wprowadzenie odpowiedniej diety ze wskazaniem produktów, które warto jeść w większej ilości, a które należy ograniczyć, przynosi oczekiwane rezultaty. Aby jednak przyspieszyć odchudzanie, warto też rozpocząć regularne treningi. Świetnym pomysłem dla wzmocnienia efektów odchudzania jest również spalacz tłuszczu Redin – kliknij i sprawdź nasz rewolucyjny produkt. Wszystkie te działania z pewnością się opłacą, a już za kilka miesięcy wyjdziesz na plażę bez obaw i kompleksów.

Źródła:

  1. Maki K.C., Reeves M.S., Farmer M. i wsp., Green tea catechin consumption enhances exercise-induced abdominal fat loss in overweight and obese adults, J Nutr 2009; 139: 264–270.
  2. Murase T., Haramizu S., Ota N., Hase T., Tea catechin ingestion combined with habitual exercise suppresses the aging-associated decline in physical performance in senescence-accelerated mice, Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol 2008; 295: R281–R289.
  3. Molé P.A., Impact of energy intake and exercise on resting metabolic rate, Sports Med 1990; 10: 72–87.

Dodaj komentarz